tisdag, januari 29, 2008

Ännu en att hålla koll på

En ny kille har dykt upp. Vi kan kalla honom Mr. Snygg-och-komplicerad. Han är snyggare än Mr. Jag-är-för-blyg-för-att-bjuda-ut-dig-och-för-allt-annat-också. Och då är det bra, för Mr. Blyg är ju jättejättesnygg. I alla fall.. såhär såg helgen ut:

Fredag
Hängde hemma hos Mr. Charmknutte på fest. Om jag inte berättat det, så har jag strulat med en av Mr. Charmknuttes vänner. Eftersom jag helt glömt bort om jag nämnt honom och vad jag i så fall kallat honom så får han nu kort och gott heta Mr. Charmknuttes-kompis. Han flirtade i alla fall hejvilt med mig i fredags och kramades och sådär. Det blev ingenting mer, just då, för vi försvann åt olika håll. Men han är också söt.

Lördag
Det var fest hemma hos en annan kompis, honom kan vi kalla Mr. Fotboll, eftersom han är väldigt intresserad av just det. Jag tror att han är intresserad av mig, men jag vet inte säkert. Det är svårt det där. I alla fall så träffade jag Mr. Snygg-och-komplicerad där. Jag har alltid tyckt att han varit snygg, men jag har tidigare bara sett honom ute. Nu var han alltså på festen där jag var. Och jag tänkte inte så mycket på det först, för han kändes ouppnålig på något sätt. I alla fall blev det så att vi hamnade ensamma i ett rum och vi pratade. Och pratade.. och pratade.. och pratade. Det visade sig att han var sju år äldre än mig. Litet problem. Han var hur söt som helst. Sen åkte tog vi taxi mot stan. Väl där gick han, jag och en annan kompis till ett uteställe och tog en öl. Mycket mysigt. Sen bestämde vi oss för efterfest hemma hos mig. Ännu mysigare. Det var vi tre, men vi blev fler senare. Det blev lite pussar mellan mig och snyggingen. Framåt småtimmarna började gänget ramla hemåt. Men inte Mr. Snygg-och-komplicerad inte. Han stannade tills alla hade gått, även om Mr. Fotboll till en början vägrade gå. I alla fall så stannade han ytterligare femton minuter efter att alla gått, Mr. Snygg-och-komplicerad alltså. Jag erbjöd sovplats, men han tackade nej. Och när jag försökte pussa honom vände han bort huvudet, även om man såg på honom att han ville. Han skulle börja förklara, men jag sa att det inte behövdes. En diss är en diss. Då ville jag inte höra förklaringen. Det vill jag idag. Vad hände egentligen?.. Varför stannade han tills alla gått om han ändå inte planerade att sova här? Han bor nämligen en bit bort och att ta sällskap med någon av de andra hade ju inte varit helt fel, skulle jag tycka.

läsarfråga: Nå. Har ni några förslag på vad som kan ha orsakat detta?..
Några tidigare förslag är ålderskillnaden, att han har en sjukdom, att han har flickvän, att han vet att Mr. Fotboll tycker om mig och inte ville svika honom. Finns det fler alternativ? Vilket tror ni mest på?..

Livet är inte lätt alltid.

Och nej, Mr. Jag-är-för-blyg-för-att-bjuda-ut-dig-och-för-allt-annat-också är inte helt borta från spelplanen. Vi pratade i helgen i telefon. Och Mr. Jag-har-två-flickvänner-och-älskar-det har blivit mer intresserad än vad det var tänkt så just nu är det där lite jobbigt. Vi har en liten paus kan man säga.

Lilla S

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... Men om jag förstått inlägget rätt så pussades ni ju tidigare på kvällen? Så jag förstår inte varför han vände sig bort när det var dags för hemgång. Skumt!

Anonym sa...

du kanske är tjock?

Kryddstark sa...

Playertjejen: Jag vet, riktigt skumt. Och ja, vi pussades tidigare på kvällen.
Anonym: Nja, tjock är inte rätt ord att beskriva mig med. Jag är snarare väldigt smal. Men tack ändå, för tipset att det kunde varit det.

Anonym sa...

Ok... varför han stannade kvar är ett mysterium. Killar är ju knepiga, men antagligen pågick det en inre strid i honom som hjärnan i knoppen vann. Han vågade väl inte börja pussa på dig igen för då skulle hjärnan i brallan ta över.

Anonym sa...

Jag älskar att läsa den här bloggen. Jag känner igen mig så otroligt mycket i vissa grejer. Den lockar ofta till leenden.Hm, angående din fråga så skulle jag helt klart gissa på...inte kanske flickvän, men iaf något som har med någon annan tjej att göra. För, ärligt så kan det ju inte handla om att han bara inte ville, med tanke på att han inte tvekade tidigare på kvällen och att han stannade kvar längre än alla andra? Jag hoppas att du får svar på din fråga snart och att allting slutar bra:)

Kryddstark sa...

Playertjejen: Han är ju mycket speciell den där killen faktiskt. Vi får väl se om det händer något mer inom en snar framtid eller ej.
mli: Åh! Vad kul! Tack för det :) Kul att du känner igen dig också! Jo, det är en liten analys, att han är intresserad av en annan tjej. Jag tror faktiskt på den teorin. Vi får se, absolut :)