torsdag, januari 31, 2008

Förlåt.

Igår var vi ute, igen.
Den första jag ser när jag kommer in på utestället är självklart Mr. Snygg-och-komplicerad. Snackade lite allmänt med honom sen och han såg ärligt talat ut att vara glad att se mig. Vi kramades hur länge som helst och han var lika snygg som alltid. Efter att ha snackat med honom ett tag träffade jag Mr. Jag-är-för-blyg-för-att-bjuda-ut-dig-och-för-allt-annat-också och vi pratade riktigt länge. Han är bäst på att kramas och jag saknar att ligga bredvid honom i hans stora säng. När jag skulle leta upp mina vänner så sa vi hej då och sen sa han att vi borde ta den där filmkvällen någon gång. När kommer det att hända? Det känns som om svaret är aldrig.
-
I alla fall, anledningen till Förlåtet i rubriken handlar om det här. Mr. Upptagen alltså. Igår såg jag honom på dansgolvet. Jag högg tag i hans arm och gav honom ett stort leende och ropade hej, för att överösta musiken. Helt plötsligt rycktes han bort. I hans andra hand höll hans tjej ett fast tag. Hon log lite mot mig och vinkade och drog sedan iväg med honom. Han gav mig världens mest ledsna min då. Och varje gång jag såg honom under resten av kvällen så vilade hans blick på mig och han såg så ledsen ut. Idag pratade jag med hans bästa kompis, som även är en av mina närmsta killkompisar. Och han sa att Mr. Upptagen tycker att hela den här grejjen är jättejobbig. Tydligen tyckte han väldigt, väldigt mycket om mig hela våren och sommaren, och nu med. Och nu dyker jag upp och är söt och trevlig och det är hemskt dålig tajming, eftersom han har ett väldigt fast förhållande.. Jag är så ledsen, jag saknar honom och vill träffa honom och vill att vi ska kunna umgås som förr. I början på hösten när vi sågs på ett uteställe och busade som två barn hela kvällen. Det saknar jag. Mycket.
Lilla S

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gissar att du fortfarande inte fått svar på din fråga, jag väntar med spänning på att kanske få höra vad det hela handlade om. När det gäller Mr. Upptagen så är det väl som vanligt, att alla dom bästa är upptagna?;) Det gäller att ha rätt bete på kroken för att få en upptagen man, om det nu är det man vill:) Och när du skriver att du saknar hur ni kunde umgås förr förstår jag så väl. På något sätt vill man alltid leva kvar i det som har varit, när det är bättre än den situation som är just nu. Det är jag i ett nötskal iaf. Jag ska hålla tummarna för dig.

Kryddstark sa...

mli: fortfarande inget svar nej. och jag väntar själv med spänning för att få veta. och jo, alla de bästa är upptagna. och jag tänker hela tiden "han var min först!". och jag vet att det är elakt att haffa upptagna män, men om det är de som kommer till mig så finns de ju inte så mkt att göra åt ;)

Anonym sa...

Haha ja jag förstår dig där i din tanke om att det är "elakt". Men å andra sidan så kan ingen äga en annan människa. Killen har alltid ett eget val och ett eget ansvar, och om det innebär att han väljer att träffa dig på ett...kanske mindre lämpligt sätt gentemot flickvännen så ska ju inte det behöva vara ditt problem? Visst, det kan uppstå en hel del komplikationer och otrevliga situationer, men det kan det kanske vara värt:) Jag vet att jag hade haft svårt att motså i alla fall;) Då var det ju bara det där med samvetet också....