lördag, februari 09, 2008

It's a hard work work


Det här med att lämna killar med flickvänner ifred är inte riktigt min grej. Inte om de heter Mr. Snygg-och-komplicerad och dessutom är snyggare än någonsin. Igår var han ute, på samma ställe som mig. Jag gled fram och började prata med våra gemensamma vänner. Genast var han där och hälsade. En av mina vänner drog mig därifrån innan jag hann inleda ett djupare samtal. Vi rockade loss på dansgolvet när jag plötsligt kände att någon tittade på mig. Snurrade runt och där var han, hetare än någonsin. Han stod ganska långt bort, men ändå var det mig han letade efter med blicken hela tiden. Han log lite grann och sen fortsatte vi dansa, han med sina vänner, jag med mina. Någon halvtimme innan stängning såg jag honom och våra gemensamma vänner vid baren och gled återigen fram. Vi pratade lite och vi bestämde efterfest at my place. Han tog tag i mitt hår och rufsade om det och log världens leende igen. När vi var på väg ut råkade jag hamna framför honom och han ställde sig väldigt, väldigt nära. Väl ute tappade vi bort varandra, men slöt återigen ihop på efterfesten. På efterfesten tittade han på mig hela tiden. Efter ett tag, när jag lämnat honom med några av våra vänner och försvunnit in på mitt rum med några andra av våra gemensamma vänner, så bestämde han sig för att lämna festen. Han kom in och vinkade hejdå till mig. Och log sitt leende. Och just då, just där, ville jag aldrig att han skulle gå..
Vad händer egentligen? Killen har ju tjej! Nu hände ingenting igår, men ibland säger blickar mer än ord.
En killkompis, som inte känner Mr. Snygg-och-komplicerad, tycker att jag ska skippa alla upptagna killar för dem är ändå ingenting att ha. Och det är sant, så sant. Ändå kan jag inte låta bli lite extra glad när han är i närheten, när han vilar sin blick på mig och när han ler sitt sexiga leende. Det är hett.. brinnande hett.
Ett litet minus. Han har sagt till en av våra gemensamma kompisar att inget hände mellan oss den kvällen. Tror han inte att alla andra märkte att han hade sina händer på mig hela kvällen? Pussarna skedde när vi var ensamma, så det såg ingen. Men han var på mig, inte tvärtom. Och det är jag jävligt nöjd med.
Lilla S

Inga kommentarer: