fredag, december 21, 2007

Det löser sig ibland!

Nu tar vi lite halvt jullov från bloggandet över jul. Både Lilla S och jag är hemma hos respektive familjer. Jag har dessutom jobbat i princip dygnet runt den senaste veckan, ska jobba i mellandagarna och ska sedan till fjällen en sväng. Så från mig kommer det bli rätt sparsamt med inlägg tills efter helgen. Lilla S kanske tittar förbi med uppdateringar om expojkvänner i hemstaden och/eller eventuella killar som möjligen skulle kunna höra av sig. Nu syftar jag alltså främst på Mr. Vad-fan-han-nu-har-för-påhittat-namn-här, som-är-för-blyg-för-allt och Mr. Grov.

För övrigt så löste sig en väldig massa av mina problem och ångestframkallande funderingar i förra veckan! Jag och Jim hade ett allvarligt snack där vi diskuterade hur vår situation såg ut och hur vi tyckte att den ska se ut framöver. Och insåg att vi nog egentligen har gått runt och missförstått varandra ett tag. Så tolkade i alla fall jag det. Vi kom fram till att vi nog vill ha något mer än det vi har haft innan. Så vi typ bestämde att det skulle bli det. Fast det var inte riktigt på riktigt förrän i lördags. Då frågade han om jag ville vara hans flickvän, och jag svarade ja. Så nu är det officiellt! Även om det tekniskt sett inte är officiellt. Folk har trott att vi är tillsammans sedan ett tag tillbaka. Eller i alla fall inte vetat säkert. Men det kommer väl ta ett tag innan alla vet om det. Det kommer att bli rätt kul försöka undanhålla det för folk och se hur lång tid det tar för dem att fatta :P

Känns som att det kommer bli bra det här! Vi har ju redan umgåtts som om vi vore tillsammans rätt länge, så det lär inte bli så stor skillnad. Mest kanske beträffande hur både jag och han ser på det. Jag har inte vetat om jag skulle satsa på att gå vidare i livet eller inte. Fruktansvärt förvirrande. Speciellt eftersom han har blivit svartsjuk när jag har hängt med andra killar, trots att han vid vissa tillfällen har hävdat att han inte varit det. Sånt märks relativt bra ändå. Och så har det varit jobbigt att inte veta vad vi kan/får göra tillsammans när vi är ute bland folk. Nu kan jag göra allt! Och det planerade sexet i korridorssoffan ska jag förr eller senare tjata mig till! Inte för att det hade så mycket med ämnet att göra, men i alla fall.

Ha en jättebra jul!

Inga kommentarer: