söndag, december 09, 2007

Är vi ihop? Eller har han bara problem?

Dags för ny uppdatering tror jag.

Jag har hängt hos Jim varje kväll/natt den senaste veckan. Har inte sovit i min egen säng sedan förra lördagen. Men enligt honom är vi fortfarande inte tillsammans. Fast det verkar som om han i alla fall börjar förlika sig med tanken på något plan. Under inflyttningsfesten vi var på förra helgen stog vi ute och rökte tillsammans med lite mer folk. En av killarna frågade Jim något i stil med om han hade tjej. Han gestikulerade åt mitt håll, som för att indikera att det var jag som var hans tjej. Eller också tolkade jag det bara så. Eller så gjorde han det för att jag stog bredvid och han kunde anta att jag skulle bli lite putt om han sa "nej, jag är jättesingel". I alla fall så blev jag glad av det oavsett anledning.

Ikväll är jag hemma, delvis pga att herrn är bortrest tillsammans med kompisar, och fixar med allt som jag inte hinner med annars. Satt och slökollade Facebook och kom in på Jims vänner-sida och såg vad hans ex hade angett att de har för relation: "They dated in 2007. It's complicated" och "They hooked up and it was unforgettable!". Vad fan då "complicated" liksom?! Det är jävligt ocomplicated. Han gjorde slut med henne för över ett år sedan. Både han och hon borde ha kommit över hela grejen vid det här laget. Iofs så dumpade han mig (på ett rätt så svinigt sätt för övrigt) när vi hade dejtat i typ en månad för att de skulle försöka igen. Sedan kom de fram till att de hade "vuxit ifrån varandra". Vilken shocker.... De hade inte setts på 8 månader och det var inte bra mellan dem innan. I alla fall så dög jag tydligen igen efter det. Och eftersom jag är en sån jävla mes och dessutom började gilla honom då så sa jag inte åt honom att dra åt helvete.

Vad jag ville komma fram till här egentligen är att han fan inte ska ha en complicated relation till sitt ex. Jag har haft väldigt dålig erfarenhet av folks ex i mina dar och har därför extremt svårt för dem. Jag är inte speciellt svartsjuk, men ex klarar jag bara inte av. Jag hatar henne. För så fort jag blir påmind om att hon finns så tänker jag på allt som de hade tillsammans. Vad de gjorde på torsdagskvällarna, vad de pratade om, vad han tyckte om henne, vad han kallade henne för gulliga smeknamn, vad de skrattade åt tillsammans och så vidare och så vidare... Jag har inte ens träffat henne och hon är säkert trevlig på alla sätt och vis. Men jag hatar henne ändå för att hon fick saker och känslor av honom som inte jag får.

Ja, ja. Jag ska sluta utsätta mig själv för ångesten det innebär att tänka på henne. Det får bli som det blir och skiter det sig så tänker jag hata honom också.

Julfest hos Lilla S's ex Mr. Charmknutte igår. Det var väl sådär kul tyckte både jag och S. Jag saknade mina egna kompisar lite. De festar knappt med mig alls nuförtiden. Danmark har skaffat pojkvän och blivit världens största toffel. Och de övriga är alltid antingen hem-hemma, pluggar eller är sjuka nuförtiden känns det som.

Sedan blev jag och Jim nästan osams ett tag också. Jag lyckades lite för bra med fyllan och mådde inte helt bra och tyckte att han inte brydde sig riktigt om detta. Och sedan när vi skulle ut så var han hur velig som helst. Först skulle han absolut ut för att sedan totalt ändra sig och inte vilja gå ut alls. Då blev jag less. Så vi gick hem till mig istället och det löste sig. Sedan kom Lilla S hem och var lite ledsen pga Mr. Jag-har-två-flickvänner-och-gillar-det. Eftersom jag vet vad han har gjort mot henne så är han inte min favoritperson i världen. Jag funderade faktiskt på att "råka" trampa honom rätt så hårt på foten under kvällen, men det hade känts lite väl uppenbart så jag struntade i det.

Nu ska jag till tvättstugan och hämta tvätt. Tvätta - årets roligaste lördagsnöje :P

Maja

1 kommentar:

Anonym sa...

fortsätt skriva.. gillar stilen på er blogg.. fortsätt så :) kram/ida