torsdag, december 27, 2007

Sällsynta uppdateringar

Återigen ledsen för avsaknaden av uppdateringar. Julhelgen har satt käppar i (h)julen och vi har alla haft fullt upp. Här kommer trots allt en snabb uppdatering.

Mr. Jag-är-för-blyg-för-att-höra-av-mig-och-för-allt-annat-också hörde faktiskt av sig i julhelgen och önskade en god jul. Det inget massutskick, utan riktat direkt till mig. Jag skickade aldrig tillbaks. Jag vill att han ska ta tag i sig själv och bestämma sig. Det har han nog fortfarande inte riktigt gjort.

Innan jag åkte hem för julen så var jag på middag med några vänner och i detta gäng ingår såklart även Mr. Jag-har-två-flickvänner-och-älskar-det. Jag hade stora bekymmer i om jag skulle vara trevlig eller otrevlig eller bara allmänt ignorerande mot killen i fråga. Hur hade ni agerat? Slutligen var jag i alla fall trevlig, under hela middagen. Jag log, pratade och såg allmänt söt ut. Detta gick hem för senare under kvällen, när jag var hemma och precis hade borstat mina tänder så trillade ett sms in från just denna kille. Han ville att vi skulle börja prata med varandra igen, som vi gjort förr. Jag ville inte. Jag skrev tillbaks att så som vi hade det nu fungerade bra för mig. Att vara trevliga mot varandra när våra vänner är i närheten. Senare under natten insåg jag att denna kille har sårat mig så pass mycket att jag inte kan vara hans vän. Trots att han har betett sig rejält illa åt mot mig så skulle jag hur lätt som helst kunna ta honom tillbaks om han hade vinkat med lillfingret. Nu lyckades jag trots allt stå emot hans vänskap. Och det är jag glad över.

Mr. Ex tror jag vi kallar honom i den här bloggen, min expojkvän som befinner sig i min hemstad där även jag nu befinner mig. Jag skulle sova hos honom efter utgång på juldagen, men det blev aldrig så. Jag kände inte för det. Jag tror faktiskt han blev rätt besviken. Han ringde senare på kvällen, innan hans vänner skulle komma hem till honom, bara för att prata. Jag plus några vänner kom på att han nog gillar mig ganska mycket fortfarande. Och för att vara ärlig så kommer han ständigt att ha en speciell plats i mitt hjärta.

I övrigt var Majas kille Jim med på middagen innan vi åkte hem inför jul. Och för första gången så erkände han att de var ett par, öppet, inför allihop. Jag har glömt berätta det för Maja. Jag blev faktiskt chockad. Och stolt. Och glad. De tu utgör ett så fantastiskt fint par.

Nu måste jag dessvärre återgå till vad jag nyss höll på med. Det kan bli dåligt med uppdateringar fram till början av januari. I början av januari återgår vi alla till studentlivet och så kommer fler män och därmed även fler uppdateringar. I min hemstad händer faktiskt inte särskilt mycket för tillfället. Om jag träffar Mr. Ex, vilket jag har planer på att göra, så kommer det nog en uppdatering tidigare!

Tack för att ni tittar in här då och då, trots dåligt med uppdateringar :) Kommentera gärna mera, det är alltid kul att se vilka som läser bloggen!

Lilla S

Inga kommentarer: